کلت و ابزارگیر ISO / BT / SK, هولدر

ساعت اندیکاتور چیست و آشنایی با آن

بررسی ساعت اندیکاتور چیست و آشنایی با آن:

آیا می‌دانید ساعت اندیکاتور چیست و چه کاربردی دارد؟ ساعت اندیکاتور یک نشانگر ساعت و ابزار اندازه‌گیری در صنعت است.

ساعت اندیکاتور چیست؟ساعت اندیکاتور، گاهی اوقات نشانگر ساعت، نشانگر کاوشگر یا مقایسه‌کننده نیز نامیده می‌شود. یک ابزار اندازه‌گیری است که در بسیاری از صنایع که در آن‌ها دقت لازم است، مانند تولید، طراحی و مشاغل علمی استفاده می‌شود. نشانگر اسپیندل یا پیستون دارای فنر بوده و به صفحه ساعت متصل است.

با حرکت دوک به داخل و خارج از نشانگر، یک سوزن روی صفحه نشانگر اندازه گیری فاصله را نشان می‌دهد که به نوبه خود عمق فرورفتگی را نیز نمایش می‌دهد. استفاده از این ابزار معمولاً بسیار ساده است. یک اپراتور دوک نشانگر را با یک اهرم بلند می‌کند، موردی را که می‌خواهد اندازه گیری کند زیر آن برده و دوک را پایین می‌آورد. اگر قطعه با مرجع متفاوت باشد، شماره گیری نشانگر، انحراف را ثبت می‌کند.

کاربردهای ساعت اندیکاتور چیست؟

این نوع ابزارها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در تولید، متخصصان معمولاً از آنها در هنگام راه اندازی دستگاه استفاده می‌کنند تا در مرکز قرار گیرند و دقت تراز را تعیین کنند. ماشین‌کاران همچنین از ساعت‌های اندیکاتور برای نظارت بر عمق سوراخ‌ها، کلیدها و لبه‌ها استفاده می‌کنند. بسیاری از تکنسین‌های کنترل کیفیت از آنها برای بررسی تغییرات تحمل قطعات ماشینکاری شده استفاده می‌کنند.

اندیکاتورها همچنین در آزمایشگاه‌ها برای ثبت و اندازه گیری حرکات کوچک، مکانیسم‌ها یا ذرات، مهم هستند. در تعمیرگاه‌های خودرو، آن‌ها به مکانیک‌ها کمک می‌کنند تا دیسک‌های جدید را در ترمزهای دیسکی قرار دهند، جایی که تحمل می‌تواند تا 0.0019 اینچ (0.05 میلی‌متر) کم باشد. در موقعیت‌های نجاری خانگی، صنعتگران می‌توانند از آن‌ها برای راه‌اندازی ماشین‌های تراش و اره‌ها و مانیتور استفاده کنند. این ابزار می‌تواند در هر زمانی که فرد نیاز به خواندن یا کالیبراسیون دقیق داشته باشد، بدون توجه به تنظیمات، بسیار مفید عمل کند

 

مشخصات سایز بندی

مشخصات سایز بندی ساعت اندیکاتور چیست؟ مشخصات اندازه برای این ابزار می‌تواند بسیار متفاوت باشد. به طور کلی، نشانگرها محدوده‌ای از 0.250 اینچ تا 2 اینچ (6.35 میلی متر تا 50.8 میلی متر) دارند و اندازه گیری‌ها را با افزایش 0.001 اینچ (0.0254 میلی متر) ارائه می‌دهند. برخی از ابزارهای تخصصی در محدوده 0.015 اینچ (حدود 0.25 میلی متر) اندازه گیری می‌کنند در حالی که برخی دیگر تا 12.0 اینچ (حدود 30.5 سانتی متر) می‌رسند. علائم درجه بندی روی صفحه می‌تواند از 0.00005 اینچ تا 0.001 اینچ (حدود 0.001 میلی متر تا 0.01 میلی متر) در نشانگرهای معمولی متفاوت باشد.

اکثر مدل‌های مدرن به جای بازخوانی سنتی‌تر از صفحه ساعت، خوانش دیجیتال دارند. از جمله، فناوری دیجیتال جابجایی بین اندازه‌گیری‌های امپریالیستی و متریک را آسان می‌کند. برخی از آنها این قابلیت را دارند که داده‌های اندازه‌گیری را به رایانه نیز منتقل کنند یا داده‌ها را به صورت بی‌سیم در ابر یا برخی پایگاه‌داده‌های راه دور ذخیره کنند.

 

اهمیت یک ساعت اندیکاتور چیست؟

در بخش خواهیم گفت که اهمیت استفاده از ساعت اندیکاتور چیست؟ استفاده در بیشتر موارد این ابزارها با دقت بالایی همراه نخواهد بود مگر اینکه روی پایه نصب شوند. نگهدارنده نشانگر معمولی یک پایه مغناطیسی است که دارای بازو یا بازوهایی برای نگه داشتن دستگاه اندازه گیری در موقعیت‌های مختلف است. گاهی اوقات مهندسان پایه‌های منحصر به فردی را برای پشتیبانی از ابزار برای کارهای خاص طراحی می‌کنند.

اتصال نشانگر به پایه یا پایه سفت و سخت به دو صورت به کاربر کمک می‌کند. اول اینکه دستگاه بدون دخالت کاربر دقیق‌تر است. مزیت دیگر پایه این است که به اسپیندل یک قسمت اصلی یا نقطه مرجع می‌دهد تا آیتم را با آن اندازه گیری کند. معمولاً یک ماشین‌کار قبل از اندازه‌گیری عمق، یک نقطه مرجع را با چرخاندن عقربه بزرگ صفحه بر روی صفر تعیین می‌کند

 

نکات مهم در هنگام خرید

چند نکته وجود دارد که مشتریان باید هنگام خرید این ابزارها در نظر بگیرند، اما بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها ناشی از نوع استفاده خواهد بود. از آنجایی که خنک‌کننده‌ها، روغن، آب و سایر آلاینده‌ها می‌توانند دستگاه را خراب کنند، اغلب ماشین‌کاران نشانگرهای صفحه‌نمای ضد آب و ضد گرد و غبار را خریداری می‌کنند. نشانگرهای بهتر دارای حرکات باارزشتری هستند که معمولاً طول عمر بهتری را ارائه می‌دهند، اگرچه می‌توانند در ابتدا هزینه بیشتری داشته باشند. خریدار معمولاً باید به این فکر کند که آیا لوازم جانبی مانند پایه‌ها، نقاط تماس اضافی و قطعات جایگزین در دسترس هستند یا خیر و اگر چنین است، به راحتی می‌توان آنها را تهیه کرد.

نشانگرهای تست شماره گیری متمایز

 ابزار مشابهی که به عنوان نشانگر تست شماره‌گیری شناخته می‌شود اغلب مشابه است و گاهی اوقات ممکن است به جای نشانگر شماره گیری استانداردتر استفاده شود، اما معمولاً دقیق‌تر است و کاربردهای ظریف تری نیز دارد. به طور معمول، نشانگرهای تست دارای محدوده اندازه گیری کمتری بوده و دقیق تر هستند.

آنها به جای داشتن یک دوک، یک بازوی اهرمی با نوک توپی دارند که بالا و پایین حرکت می‌کند. در بسیاری از موقعیت‌ها، یک نشانگر تست شماره گیری می‌تواند اندازه گیری‌هایی را انجام دهد که یک نشانگر شماره گیری نمی‌تواند انجام دهد. اکثر ماشینکاران هر دو ابزار را دارند و استفاده می‌کنند.

شرکت زمرد کاران سبز میهن با کادر حرفه ای و با سابقه سعی دارد باعرضه‌ی مستقیم محصولات باکیفیت، طول زنجیره‌ی تامین و توزیع را در صنعت برش و تراشکاری کشور به حداقل برساند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *